Ořechy jako zdroj zdraví

Ořechy jako zdroj zdraví

Send by e-mail
  • Jsou zdravé na srdce, líp se po nich přemýšlí, obsahují vitamíny a minerály. Jaký druh ořechů je pro vás nejvhodnější? Který je nejzdravější a který nejvíc kalorický?
     
    Vlašské ořechy
     
    Vlašské ořechy obsahují nejvyšší množství omega –3- mastných kyselin ze všech druhů ořechů. Prospívají tím mozku i srdci.  Když budete jíst vlašské ořechy, zlepší se vám kvalita vlasů, kůže i nehtů.  Ale pozor na množství, které sníte. Spolu s para ořechy mají vlašáky nejvyšší obsah kalorií, proto stačí  pár jader denně. 
     
    Lískové ořechy.
    V minulosti se lískovým ořechům přisuzovaly výživné, léčivé, a dokonce věštecké vlastnosti.  Pokud jste ve velkém emocionálním nebo fyzickém vypětí, lískové oříšky by vám měly pomoci se uvolnit a zbavit napětí. V každém případě by se měly dobře rozkousat. Pražené jsou chutnější než syrové a pro mnohé i snadněji stravitelné.
     
    Burské ořechy

    Buráky neboli arašídy pocházejí z podzemnice olejné. Obsahují velké množství bioaktivní látky s názvem resveratrol. Ten působí jako prevence proti stárnutí, zlepšuje výkon organismu a celkovou vytrvalost. Používá se při léčbě neuróz a proti depresím. Navíc se traduje, že loupání buráků uklidňuje.
     
    Para ořechy
     jsou velmi výživné a kalorické. Obsahují vitamíny A, B1, B2, B3, E a D, selen, draslík, vápník, fosfor, hořčík a železo.  Denně stačí sníst jeden nebo dva paraořechy, 100 g totiž obsahuje 3485 procent denní dávky selenu a tak se můžete snadno předávkovat.
     
    Piniové oříšky
    Navzdory názvu do této kategorie nepatří – ve skutečnosti jsou to totiž semínka borovice. Pinie mají velký obsah bílkovin, jsou mírně sladká a mají příjemnou pryskyřičnou chuť. Pozor ale, do sáčku s piniovými oříšky se mohou vloudit nejedlé druhy pinií a způsobit tzv. syndrom piniových oříšků. Ochromí chuťové pohárky a všechno jídlo a nápoje po dobu několika dnů až týdnů chutná odporně.
    Pinie se hodí  do omáček, salátů a slaných rýžových jídel. Také jsou přísadou v italském pestu. 
     
    Mandle
    Jsou jedním z nejbohatších rostlinných zdrojů vápníku a fosforu. Chrání lidský organismus před nemocemi srdce.
     
    Kešu
    Kešu oříšky mají dvakrát více železa než hovězí maso. Železo pomáhá roznášet kyslík v těle a jeho nedostatek může vést k extrémní únavě a špatné koncentraci.  Ořechy tak bojují proti únavě.
     
    Pekanové ořechy
    Pekanové ořechy jsou bohatým zdrojem provitaminu A, vitamínu B, draslíku, zinku, vápníku, železa a fosforu. Pouhých pět pekanových ořechů obsahuje asi šestinu doporučené denní dávky zinku. Ten je zásadní pro fungování bílých krvinek, a tak pekany pomáhají v boji proti nákazám, včetně běžného nachlazení.

    kde?

  • Česká republika

    kdy?

  • 04. 11. 2016

    postup

    Doba přípravy

    Doba přípravy
    -
    Doba vaření
    -

    Počet porcí

    -

    Ingredience

    Přihlásit k odběru newsletteru

    Přihlašte se k odběru newsletteru a budeme Vám pravidelně zasílat nové články do e-mailu. Váš kontaktní email bude použit pouze za účelem zasílání našeho newsletteru, nebude předáván žádnému dalšímu subjektu. Zasílání můžete kdykoli ukončit kliknutím na link ve zprávě, kterou Vám bude newsletter doručen.